Anasayfa > Kontrol Panelinde 'Uyumsuz Kartuş' veya 'Kartuş arızalı. Kartuşu değiştirin' Mesajı Görüntüleniyor
Kontrol Panelinde 'Uyumsuz Kartuş' veya 'Kartuş arızalı. Kartuşu değiştirin' Mesajı Görüntüleniyor
05.03.2013 10:37
Sorun
Ürün baskı yapmıyor. Ürün kontrol panelinde aşağıdaki hata mesajları görüntüleniyor.
-
Uyumsuz Mürekkep Kartuşu
-
Kartuş arızası. Arızalı kartuşu değiştirin
Çözüm
Sorunu çözmek için, aşağıda sunulan adımları belirtilen sıraya göre uygulayın.
Birinci adım: Kartuşu çıkarın, inceleyin ve yeniden yerleştirin
Kartuşun yazıcıyla elektrik bağlantısı tam olmayabilir. Kartuşu çıkarıp yeniden takmak yararlı olabilir.
NOT:HP, yeniden imal edilen veya doldurulan kartuşların kalitesini garanti etmez. Kalitenin iyi olmasını sağlamak için orijinal HP kartuşları kullanın.
- Kartuş erişim kapağını açın ve daha sonra taşıyıcı hareketsiz ve sessiz kalıncaya kadar bekleyin.
Şekil 1: Kartuş kapağının açılması
-
Serbest kalması için kartuşun üzerine bastırın.Şekil 2: Mürekkep kartuşunu serbest bırakmak için bastırın
-
Kartuşu kaydırıp dışarı çıkarın ve inceleyin.ÖNLEM:Bakır elektrik temas noktalarına veya mürekkep püskürtme uçlarına dokunmayın. Bu parçalara dokunulması, tıkanma, mürekkep püskürtme hatası ya da elektrik bağlantısında arızaya neden olabilir.Şekil 3: Elektrik temas noktaları ve mürekkep püskürtme uçları1 - Bakır elektrik temas noktaları2 - Püskürtme uçlarıElektrik temas noktalarının temiz olup olmadığını kontrol edin. Herhangi bir artık varsa bkz. İkinci adım: Kartuş temas noktalarını temizleyin .Püskürtme uçları üzerindeki şeffaf koruyucu bandın çıkarıldığından emin olun.ÖNLEM:Bakır elektrik bandını çıkarmaya çalışmayın.Şekil 4: Püskürtme uçlarındaki şeffaf koruyucu bandı çıkarın1 - Püskürtme ucu koruyucu bandı
-
Kartuş etiketindeki numaraya bakın ve bu etiketin ürün ile uyumlu olup olmadığından emin olun. Uyumlu kartuşların yer aldığı listeyi bulmak için, aşağıdakileri uygulayın:
-
SureSupply web sitesine gidin.
-
Dünya simgesinin yanındaki dil seçimi bağlantısını tıklatın.Şekil 5: HP SureSupply Hoş Geldiniz sayfası
-
Açılır listelerden, uygun Dil ve Konum 'u seçin ve daha sonra Kaydet 'i tıklatın.
-
Ürün numaranızı girin ve daha sonra Enter tuşuna basın. Uyumlu kartuşların listesi görüntülenir.
-
Kartuş ürününüzle uyumlu değilse , bkz. Dördüncü adım: Kartuşu değiştirin .
-
Kartuş ürününüzle uyumluysa, bir sonraki adıma geçin.
-
-
-
Kartuşu yazıcıya geri takın ve kartuş erişim kapağını kapatın.Şekil 6: Kartuşu yeniden takın
Bu adımlar uygulandıktan sonra hata devam ediyorsa sonraki adıma geçin.
İkinci adım: Kartuş temas noktalarını temizleyin
Kartuş üzerindeki elektrik temas noktalarını temizlemek için aşağıdaki adımları uygulayın.
-
Kartuşun elektrik temas noktalarını temizlemek için aşağıdakileri temin edin:
-
Saf su (musluk suyundaki katkı maddeleri kartuşa zarar verebilir)
-
Pamuklu çubuklar veya kartuşlara yapışmayacak özellikte yumuşak ve tiftiksiz bez.
-
Kağıt veya kağıt havlular
-
-
Kartuş erişim kapağını açın ve taşıyıcının durmasını bekleyin.Şekil 7: Kartuş erişim kapağını açın
-
Kartuşu çıkarın ve mürekkep püskürtme uçları yukarı dönük olacak şekilde bir kağıdın üzerine koyun.NOT:Kartuşun ürünün dışında 30 dakikadan fazla kalmamasını sağlamak için temas noktalarını hızlı bir şekilde temizlemeye çalışın. Kartuş ürünün dışında fazla uzun kalırsa, mürekkep kuruyup uçların tıkanmasına neden olabilir.
-
Ürünü prizden çıkarın.
-
Bezi damıtılmış suya daldırın ve daha sonra suyunu almak için sıkın. Bez, hafif nemli olmalıdır.
-
Kartuş temas noktalarını temizleyin. Mürekkep püskürtme uçlarına dokunmayın.Şekil 8: Elektrik veya kartuş temas noktalarıŞekil 9: Kartuş temas noktalarının temizlenmesi1 - Bakır renkli temas noktaları2 - Mürekkep püskürtme ucu plakası
-
Temizlenen alanın kuruması için kartuşu 10 dakika süreyle bekletin veya temiz bir bezle silerek kurulayın.
-
Kartuşu geri takın ve daha sonra ürünü tekrar elektriğe bağlayın.
-
Kartuş erişim kapağını kapatın.
Üçüncü adım: Temizleme ve yeniden takma adımlarını tekrarlayın
Sorun devam ederse, birinci ve ikinci adımları tekrar edin.
Dördüncü adım: Kartuşu değiştirin
Önceki adımlar sorunu çözmediyse kartuş arızalı olabilir. Arızalı mürekkep kartuşunu değiştirin.
-
Yeni kartuşu ambalajından çıkarın.
-
Şeffaf bandı kartuştan çıkarmak için pembe bandı çekin.Şekil 10: Pembe çekme kulakçığını ve bandı çıkarınÖNLEM:Bakır elektrik temas noktalarına ya da mürekkep püskürtme uçlarına dokunmayın. Bu parçalara dokunulması tıkanma, mürekkep hatası ya da elektrik bağlantılarında arızaya neden olabilir.Şekil 11: Kartuş temas noktalarına dokunmayın.
-
Kartuş erişim kapağını açın.Şekil 12: Kartuş erişim kapağını açın
-
Yazıcıdan eski kartuşu çıkarın. Serbest kalması için kartuşun üzerine bastırın Çıkarmak için dışa doğru çekin.Şekil 13: Mürekkep kartuşunu serbest bırakmak için bastırın
-
Etiket üst tarafta, bakır elektrik temas noktaları ürünün içine bakacak ve mürekkep püskürtme uçları aşağı dönük olacak şekilde yeni kartuşu taşıyıcıya yerleştirin.Şekil 14: Kartuşu takın
-
Kartuşu, yerine oturana kadar taşıyıcının içine doğru itin.
-
Kartuş erişim kapağını kapatın.
-
Hizalama sayfası yazdırmak için yazıcı kontrol panelindeki Tamam düğmesine basın.
-
Kartuşun doğru şekilde takıldığını ve düzgün çalıştığını doğrulamak için hizalama sayfası üzerinde yazdırılmış çubukların solundaki işaretleri kontrol edin. Çubuklardan herhangi birinin sol yanında bir “x” görünüyorsa , kartuşu hizalayın.Şekil 15: Hizalama sayfası
-
Hizalama sayfasını geri dönüştürün veya atın.
Beşinci adım: Ürünü servise götürün
Önceki tüm adımları tamamladıysanız ve sorunla karşılaşmaya devam ediyorsanız, ürünü servise gönderin.
Ürününüzün garanti kapsamında olup olmadığını belirleyin. Ürününüzün garanti durumunu belirlemeye ilişkin yardıma ihtiyacınız varsa, HP Garanti Kontrol Aracı 'na gidin.
-
Ürününüz garanti kapsamındaysa HP ile irtibat kurun.
-
Ürününüz garanti kapsamında değilse , HP ile irtibat kurmanız ücrete tabi olabilir.